اطلاعات انواع بلبرینگ و رولبرینگ، یاتاقان، سیم بکسل

در اینجا اطلاعاتی عمومی درباره انواع بلبرینگ و تفاوت آن با رولبرینگ و یاتاقان مورد استفاده در پمپ و گیربکس و سیم بکسل

اطلاعات انواع بلبرینگ و رولبرینگ، یاتاقان، سیم بکسل

در اینجا اطلاعاتی عمومی درباره انواع بلبرینگ و تفاوت آن با رولبرینگ و یاتاقان مورد استفاده در پمپ و گیربکس و سیم بکسل

بلبرینگ و رولبرینگ دو قطعه بسیار کاربردی در صنایع هستند که در کنار یاتاقان ها از اتصالات صنعتی هستند. این اتصالات بر روی انواع الکتروپمپ، الکتروگیربکس و الکتروموتور گاهی با پیچ و مهره بسته می شوند و در داخل چاه ها بصورت متصل به سیم بکسل و یا انتقال به پایین با جرثقیل سقفی کار می کنند. انواع بلبرینگ و رولبرینگ شامل رولبرینگ های مخروطی، رولبرینگ کف گرد، رولبرینگ های استوانه ای و بشکه ای را شامل می شوند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سیم بکسل ابزاری فلزی که اغلب از جنس فولادی و یا استیل تولید می شود می باشد که دارای سایز ها، ساختار ها و بافت های بسیار متنوعی می باشد. سیم بکسل ها بر حسب نوع کاربری در صنایع آسانسور، تاور کرین ها، جرثقیل های سقفی، دکل های حفر چاه، پل سازی و سد سازی انتخاب می شوند. سایز های سیم بکسل از 1 میلیمتر الی 80 میلیمتر متغیر بوده و ساختار هایی چون 6X19 با بافت سیل و استاندارد در صنایعی چون حفاری و معدنی و جرثقیل سقفی، ساختار هایی چون 8X19 در صنایع اسانسوری و در اتصالات کابین آسانسور و ساختار های سیم بکسل نتاب برای اتصال بر روی تاور کرین ها بصورن 19X7 می باشند.

زنجیر حمل بار

زنجیر حمل بار دسته ای دیگر از اتصالات برای لیفت و حمل بار می باشد که بصورت موازی با سیم بکسل ها در صنایع به کار گرفته می شود. طنجیر حمل بار در گرید های مختلف فولادی، آهنی و استیل تولید شده و بر حسب میزان باری که بر روی آن قرار می گیرد و نوع کاربری که دارد انتخاب می شود. بعنوان مثال بر روی جرثقیل های دستی دو نوع مختلف و تنسایل مختلف زنجیر حمل بار یکی فولادی سیاه با گرید G80 و دیگری آهنی گالوانیزه از نوع آهنی بسته می شود. پر مصرف ترین گرید های زنجیر حمل بار گرید G43 آهنی، G80 فولادی و G100 فولادی هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی